Xéneros

Comedia

Lloquilandia | Up

Xéneru principal del audiovisual que se caracteriza por una visión humorística y a menudo crítica de la realidá. Anque seya’l xéneru con más bayura de ramificaciones, les llinies principales son la variante física (slapstick d’escorribandes y golpes) y la verbal (como la “sitcom” o comedia de situación), la periodicidá de gags que provoquen la risa y, sacante delles comedies agridulces o esperpéntiques, el final feliz.

Drama

La Ronda | L'árbol de la vida | Léolo

Xéneru principal del audiovisual que se caracteriza por temes, argumentos y personaxes realistes, un tratamientu polo xeneral pesimista y un desenllaz desesperanzáu o tráxicu. A menudo busca la crítica social, y movimientos como’l Neorrealismu italianu (años 40) y el Free Cinema inglés (años 50) encuádrase nel so arcu d’acción, igual que parte del cine románticu y el melodramáticu.

Western

L'asesinatu de Jesse James pol cobarde Robert Ford

Xéneru realista, dramáticu, épicu y d’aventura con unes histories asitiaes nel Oeste americanu nel lapsu que va de mediaos a últimos del sieglu XIX. Nel periodu clásicu foi ún de los xéneros principales xunto al musical, pero dende los años sesenta, depués de los periodos de western psicolóxicu, el spaghetti western y el western crepuscular, la so influencia baxó ensin llegar a sumise, afaciéndose a les modes nueves como’l cine posmodernu.

Cine negru / Thriller

Sunset Boulevard | La ventana indiscreta | M, El vampiro de Düsseldorf | Casinu | Hana-Bi

El thriller ye’l superxéneru que trata argumentos rellacionaos col crime, englobando ente otros el xéneru negru, el policiacu, el de suspense y inclusive’l de terror realista. Robos, secuestros, violaciones y asesinatos son los sos elementos dramáticos principales. Cada ramificación tien les sos propies característiques. El cine negru suel tratar de detectives que se mueven n’ambientes sofisticaos dientro d’histories llaberíntiques con muyeres fatales y malvaos toupoderosos, orixinalmente en films de los años trenta y cuarenta adaptaos de noveles.

Fantásticu

Qué difícil ye ser un dios | The Kubrick zoom | Cloverfield

Xéneru principal del audiovisual opuestu al realismu que parte de la maxa y la voluntá de tresgredir les lleis naturales, garra l’animación y la ciencia ficción y repártese ente’l xéneru d’aventures, el musical, el terror non realista y parte del cine poéticu. Les sos dos llinies de trabayu principales son el fantásticu blancu, alredor del conceptu moral del bien (Georges Méliès, Walt Disney), y el so opuestu’l fantásticu escuru (David Cronenberg, Jan Svankmajer).

Musical

Lloquilandia

Xéneru onde la música y la danza conviértense nel vehículu principal del espectáculu y de la espresión d’emociones de los personaxes. El musical, polo xeneral vinculáu a histories de trama amorosa, muévese dende la comedia hasta’l fantásticu, el drama realista y la traxedia. Ye ún de los xéneros principales del cine clásicu qu’a partir de los años setenta atopa una manifestación nueva nel formatu curtiu del videoclip.

Bélicu

Apocalypse now | The Kubrick zoom

Xéneru de rexistru realista polo xeneral basáu en fechos reales y averáu al filme d’aventures, al cine d’acción y tamién al drama psicolóxicu que trata de los conflictos bélicos de los sieglos XX y XXI (los de dómines anteriores considérense films históricos). En xeneral, los argumentos traten de la perda progresiva de compañeros por causa d’una misión qu’hai que cumplir, una batalla o cualquier tipu d’enfrentamientu, polo que’l tonu suel ser desesperanzáu y críticu.

Cine d'autor

L'árbol de la vida | Hiroshima mon amour | The Kubrick zoom | Ocho y mediu | Códigu desconocíu | Léolo | Hana-Bi

Tipu de cine al marxe de los xéneros y vinculáu a los estilos personales de los directores con una poética que constituye un universu coherente que nos más de los casos xenera imitadores. Anque dellos directores foron quién a establecer estilos propios dientro de los xéneros, como Alfred Hitchcock dientro del cine de suspense, la mayoría de films d’autor (Federico Fellini, David Lynch, Alain Resnais, Andrei Tarkovsky, Stanley Kubrick) surden de los años sesenta n’adelantre y namás pueden definise de forma individual.

Documental

Soi Cuba | L'hombre de la cámara

Xéneru que parte de fechos reales pero qu’al revés que la noticia o’l reportaxe pue almitir un grau curiosu de suxetividá. El formatu ye abondo ampliu como pa que s’inscriban nél dende’l rexistru didácticu (incluyendo los tutoriales d’internet) hasta’l promocional (making of), el d’autor, el falsu documental (mockumentary) y el filme híbridu que pue suponer la mezcla de ficción y de realidá.

Animación

Up

Conxuntu de técniques que doten de movimientu a dibuxos, pintura, moñecos, oxetos y materiales de toles menes, incluyendo tamién a los seres humanos. Anque cualquier xéneru ye susceptible de ser tratáu dende l’animación, incluyendo’l documental, la orientación natural d’esti formatu ye’l xéneru fantásticu, que dexa vulnerar les lleis naturales a les que se suxeten los xéneros realistes.