Planu secuencia

(Sequence shot / Plan séquence)

Tipu de planu que pola so duración pue almitir una estructura narrativa completa de planteamientu-desenvolvimientu-clímax y desenllaz. Polo xeneral, garra delles escales dende primer planu a planu xeneral, caracterízase por desenvolvese cola cámara en movimientu y por una duración de dellos minutos, como’l planu inicial introductoriu de La ronda (1950) de Max Ophuls, de cuatro minutos y mediu, el de Sede de mal (Touch of Evil, 1958) d’Orson Welles, de trés minutos y mediu o’l tamién introductoriu de Gravity (2013) d’Alfonso Cuarón, de más de siete minutos. La sensación de realidá del planu secuencia ye tamién una de les característiques poles que forma parte del estilu de dellos directores.

L’aspiración del llargumetraxe nun únicu planu secuencia existe polo menos desque Alfred Hitchcock rueda en dellos planos secuencia xuntaos por cortes invisibles el thriller La soga

El cine naz con rellatos curtios en planu secuencia, como’l planu únicu de 50 segundos d’El regador regáu (L’arroseur arrosé, 1896), de los hermanos Lumière, primer filme de comedia y de ficción. L’aspiración del llargumetraxe nun únicu planu secuencia existe polo menos desque Alfred Hitchcock rueda en dellos planos secuencia xuntaos por cortes invisibles el thriller La soga (Rope, 1948). La revolución dixital fai posible esta voluntá con llargumetraxes rodaos nun solu planu secuencia como’l de L’arca rusa (Russkiykovcheg, 2002) d’Alexander Sokurov, de 95 minutos de duración, o’l de Birdman (Birdman or the Unexpected Virtue of Ignorance, 2014) d’Alejandro González Iñárritu, planu secuencia de cuasi dos hores con dellos trucaxes y con delles interrupciones por corte.

Dellos directores caracterícense pola so predilección pol planu secuencia, convirtiéndolu en parte del so estilu, como Andrei Tarkovsky, sobre manera na so última dómina, en films como Sacrificiu (Offret, 1985), Luis García Berlanga a partir de Plácido (1961), o Arturo Ripstein en tola so filmografía, con llargumetraxes como La cai de l’amargura (2016).

La ronda

La Ronde / La ronde | Max Ophüls, 1950, Francia

Como nos avisa yá dende’l so metacinematográficu prólogu esi narrador convertíu en demiúrxicu guía d’esti evocador rellatu circular basáu nuna obra de teatru d’Arthur Schnitzler, la ronda del amor, la rueda, los caballitos de la bona o mala fortuna amorosa, pue empezar, por exemplu, en Viena, na primavera de 1900. El soldáu Franz atópase con Leocadia, una prostituta, p’acabar empareyándose con una criada, que pasa a manes del señoritu Alfred que, al empar, tien un llíu con Emma, una muyer casada, que’l so home, el millonariu Charles, entretiénse con una modista que ta namorada del poeta Robert, amigu d’una gran actriz que’l so caprichu ye un mozu teniente de dragones...

Semeya de Max Ophüls
La historia d’una película namás empieza a existir pa mi cuando puedo visualizala como una serie d’imáxenes; y eso ye daqué que nun asocede mui frecuentemente. Lo que pue dar pie a esa visión pue ser cuasi cualquier cosa: una novela, quiciabes una obra de teatru o inclusive un poema (…). L’orixe d’esta visión ta perdayuri y en nenguna al mesmu tiempu

Max Ophüls

(1902-1957)

D’orixe xudíu, Max Ophüls (apellidáu realmente Oppenheimer) nació na localidá alemana de Saarbrucken el 6 de mayu de 1902. Desque dexó la carrera de periodismu, Ophüls empezó la so trayectoria nel mundu del espectáculu nos años 20 como actor y director teatral. Una década más tarde introducióse na industria del cine como asistente del director d’orixe ucranianu Anatole Litvak. El so primer trabayu como realizador foi’l curtiu humorísticu Dann Schon Lieber Lebertran (1931). Coincidiendo cola puxanza del nazismu n’Alemaña, Ophüls treslládase a París, viviendo na capital francesa dende 1933 y rodando hasta primeros de los 40 delles películes en distintos países europeos, siendo la más famosa d’elles La muyer de toos (1934). Cuando l’exércitu alemán ocupó París, el cineasta emigró a Suíza primero de treslladase en 1941 a los Estaos Uníos, país nel que se vio obligáu a permanecer apartáu de la industria del cine abondos años, sobreviviendo cola so familia gracies a un fondu solidariu nel que participaron, ente otros cineastes espatriaos,William Wyler, Fritz Lang, Billy Wilder o’l so amigu fiel Robert Siodmak. La so suerte diba cambiar en 1946 cuando’l gran Preston Sturges, fervorosu almirador de la so melodramática Amoríos (1932), intercedió por él y foi quién a ponelu al serviciu del magnate Howard Hughes. Tres un par de proyectos frustraos, el so primer filme norteamericanu dafechu foi La conquista d’un reinu (1947), película d’aventures de capa y espada producida, escrita y interpretada por Douglas Fairbanks Jr. Depués llegaríen xoyines como Carta d’una desconocida (1948), película basada nuna novela de Stefan Zweig, Atrapada (1949) o Almes desnudes (1949), estes dos últimes peraveraes al cine negru. Ophüls volvería a Europa pa filmar en Francia les sos cuatro postreres obres maestres: La ronda (1950), El placer (1952), Madame de… (1953) y Lola Montes (1955). Poco depués, el 25 de marzu de 1957, el cineasta al que Truffaut comparó col mesmu Jean Renoir morría d’un ataque al corazón n’Hamburgo. Tenía 51 años.