Flash-back

(Flash back / Retour en arriere)

Recursu narrativu pol que se vuelve al pasáu de forma suxetiva cuando se parte de l’alcordanza d’un personaxe, como en Rashomon (1950) d’Akira Kurosawa, o de forma oxetiva cuando s’arranca de les necesidaes del rellatu, como en Foraxíos (The Killers, 1946) de Robert Siodmak. Dellos rellatos empiecen con una secuencia llamativa que llueu se desvela como la consecuencia final d’un procesu, de forma que tres l’episodiu inicial produzse la vuelta atrás pa esplicar les causes, polo que’l global de la historia ye un flash-back. Asina asocede n’El crepúsculu de los dioses (Sunset Boulevard, 1950) de Billy Wilder, onde’l guionista asesináu apaez flotando na piscina d’una casona de Hollywood y la so voz n’off empieza a cuntar cómo asocedió too. O en Salvar al soldáu Ryan (Saving Private Ryan, 1998), nel qu’un veteranu de la segunda guerra mundial nun cementeriu recuerda un episodiu bélicu qu’empieza col desembarcu de Normandía.

Ún de los primeros flash-backs del audiovisual ye’l del filme Historia d’un crime (Histoire d’un crime, 1901) de Ferdinand Zecca, nel que l’asesín condergáu a muerte recuerda –al traviés d’unes imáxenes nel mesmu encuadre nel qu’apaez el personaxe- los incidentes de la so vida que lu llevaron hasta la so situación.

Anque’l flash-back ye un recursu habitual de cualquier rellatu audiovisual, ye más frecuente en diversos tipos de thriller

Anque’l flash-back ye un recursu habitual de cualquier rellatu audiovisual, ye más frecuente en diversos tipos de thriller, y nún d’ellos, el whodunit, ye cuasimente normativu: un crime inicial investígase p’alcontrar quién lu cometió, munchos sospechosos cunten les sos coartaes nos interrogatorios, empecipiando la socesión de vueltes al pasáu; un flash-back final establez la verdá de lo asocedío. Asina pue vese na mayoría de les adaptaciones d’obres d’Agatha Christie como Diez Negrinos (And then there were none, 1945) dirixida por René Clair. O en cualquiera de los episodios de series televisives como CSI, Maigret, Inspector Wallander o Sherlock.

El crepúsculu de los dioses

Sunset Boulevard / Boulevard du Crépuscule | Billy Wilder, 1950, EE.XX.

Narrada en flash-back a partir del puntu de vista d’un cadabre flotando nuna piscina, la película cunta la historia de Joe Gillis, un escritor y guionista de segunda fila que, acosáu polos sos acreedores, va abellugase de casualidá na casona de Norma Desmond, antigua estrella del cine mudu que vive fuera de la realidá acompañada namás pol so fiel criáu Max. A partir d’un alcuentru tan casual, l’actriz va pretender que Joe corrixa un guión qu’ella mesma escribió y qu’habría ser el so regresu trunfal a la industria de Hollywood.

Semeya de Billy Wilder
Lo más importante ye tener un bon guión. Los cineastes nun son alquimistes. Nun puen convertise los escrementos de pita en chicolate

Billy Wilder

(1906-2002)

Samuel Wilder nació en Sucha, una ciudá pequeña del sur de Polonia, el 22 de xunu de 1906. Naquella dómina, Sucha formaba parte del imperiu austrohúngaru, por eso les primeres alcordances de Wilder tuvieren que ver cola decadencia de la monarquía y l’españíu de la Gran Guerra. Al rematar ésta, la so familia treslládase a Viena cola idea de que Samuel fore a la universidá, pero él quixo más facese periodista y instalase en Berlín, ciudá onde escribiría los sos primeros guiones. La victoria de Hitler nes elecciones de 1933 emburriólu a cruciar l’Atlánticu pa instalase en Los Ánxeles. A pesar de nun saber nin una palabra d’inglés, Wilder acabaría siendo contratáu pola Paramount, productora na qu’empezaría la so carrera meteórica como ún de los meyores guionistes y directores de tolos tiempos. Almirador incondicional d’Ernst Lubitsch (pa quien escribiría dalgunos de los sos títulos más sonaos), la so máxima foi siempre “nunca aburras al públicu”. Wilder siempre destacó pola so dirección d’actores tan brillante, la so ironía fina y la calidá de los sos guiones (la mayor parte d’ellos escritos en collaboración con I. A. L. Diamond), nos que-y prestaba diseccionar, cuasi siempre en tonu de comedia, les convenciones sociales de la clas media estaunidense y sacar a la lluz les sos contradicciones internes. Ente la so filmografía pueden destacase títulos como Díes ensin buelga (1945), El gran antroxu (1951), Sabrina (1954), La tentación vive enriba (1957), Con faldes y a lo lloco (1959), L’apartamentu (1960) y Un, dos, trés (1961). Depués de retirase a primeros de los 80 recibió una montonera d’homenaxes y premios honoríficos, ente ellos un Oscar de l’Academia de Hollywood en 1988 como reconocencia al conxuntu de la so obra tan maxistral.