Selección de los elementos visuales que formen parte del planu. El perímetru qu’estrema’l formatu escoyíu de filmación, un rectángulu que pue ser d’anchor y altor diversu según la moda de cada dómina, y la óptica utilizada que xenera la escala dende primer planu a planu xeneral, marquen les llendes y la naturaleza del encuadre.
L’exerciciu d’encuadrar, o organizar visualmente, avera la cinematografía al trabayu compositivu del arte de la pintura, cola variante de que nel audiovisual l’encuadre pue variar a lo llargo’l tiempu y incorpora el soníu. La manera d’encuadrar forma parte del estilu de cada cineasta. Asina, nel material rodao en 1931 del proyectu inacabáu ¡Que viva México! del que surdieron los films Thunder over Mexico (1933) o Time in the Sun (1940), y años más tarde la versión montada y sonorizada por Grigori Alexandrov ¡Que viva México! (1979), pue reconocese al so autor orixinal, Sergei Eisenstein, pol estilu nel encuadre d’esti director soviéticu.
La manera d’encuadrar forma parte del estilu de cada cineasta
Otros llargumetraxes nos qu’una de les mayores ufiertes ta nun encuadre de voluntá pictórica son La marquesa d’O (Die Marquise von O, 1976) d’Eric Rohmer, que parte de la pintura romántica del sieglu XIX y de pintores como Johann Heinrich Füssli. Y El cocineru, el lladrón, la so muyer y el so amante (The Cook, the Thief, his Wife & her Lover, 1989) de Peter Greenaway, onde un cuadru de Franz Hals, Llacuada d’oficiales na compañía de San Xurde, cuelga del restaurante valiendo de decoráu de fondu y enmarcando delles escenes. N’otru orde de coses pue destacase’l filme Mommy (2014) de Xavier Dolan, pol so encuadre en formatu verticalizante, distintu al rectangular que predominó a lo llargo de la historia del cine.
Fellini Ocho y mediu
8½ / Huit et demi | Federico Fellini, 1963, Italia/Francia
Titulada Ocho y mediu por tratase de la película númberu ocho y mediu de la filmografía felliniana (el “mediu” correspondería a la suma de Axencia matrimonial y Les tentaciones del doctor Antonio, segmentos pertenecientes respectivamente a les episódiques Amor na ciudá [1953] y Boccaccio 70 [1962]), la cinta, engañosamente autobiográfica anque confesional dafechu, cunta n’onírica clave metafílmica los problemes que tien qu’encarar Guido Anselmi (Marcello Mastroianni), un director de cine prestixosu, trasuntu del propiu Fellini, que traviesa una crisis creativa fonda mentes s’atopa dándo-y vueltes a un proyectu que nun sabe mui bién cómo abordar. La presión exercida por tolos que lu arrodien (collaboradores, familiares y amigos) nun lu va ayudar precisamente a salir del ensimesmamientu nel que ta metíu, polo que va viaxar hasta un balneariu tranquilu pa pasar ellí una temporada en busca de la inspiración perdida. Reasitiáu nun enclave tan idílicu, Guido va pasar revista a los fechos más importantes de la so vida, centrándose sobre manera na alcordanza allucinada de toles muyeres a les que quixo.