Elipsis

(Ellipsis / Ellipse)

Recursu narrativu que consiste na omisión de partes del rellatu que nun se consideren imprescindibles pa la so comprendoria. La elipsis ye natural al discursu narrativu cinematográficu hasta’l puntu de que namás el planu secuencia, que reproduz el tiempu real, detién la so existencia. Cada pasu d’una secuencia a la siguiente, y inclusive cada transición por corte, ye susceptible de contener una elipsis.

La elipsis ye natural al discursu narrativu cinematográficu hasta’l puntu de que namás el planu secuencia, que reproduz el tiempu real, detién la so existencia

A menudo les elipsis manifiéstense por transiciones nes que la semeyanza o’l contraste de formes o de movimientu doten de guapura al recursu. Por exemplu, la transición en continuidá de movimientu del güesu d’un homínidu que cai, convirtiéndose por corte nuna nave espacial que baxa, dando a entender una elipsis de cientos de miles d’años, en 2001. Una odisea del espaciu (2001: A Space Odissey, 1968) de Stanley Kubrick. La secuencia de los almuerzos del matrimoniu de los Kane presenta elipsis que respeten siempre’l mesmu allugamientu, la mesa del almuerzu, presentando episodios curtios que van d’un tiempu feliz a ún desgraciáu y vinculando cada episodiu col recursu del barríu o filage, en Ciudadanu Kane (Citizen Kane, 1942) d’Orson Welles. L’árbol de la vida (The Tree of Life, 2011) de Terrence Malick caracterízase por elipsis relevantes al asocedese la narración dientro d’un esquema discontinuu que va dende’l presente d’un arquitectu d’edá mediana hasta’l so pasáu cuando neñu nos años 50, con incursiones n’episodios secuenciales sobre l’orixe de la vida nel universu.

L'árbol de la vida

The Tree of Life / L’Arbre de vie | Terrence Malick, 2011, EE.XX.

L’árbol de la vida configúrase como un cantar poéticu a la existencia que busca respuestes a les preguntes más inquietantes, personales y humanes al traviés d’un torbolín d’imáxenes cargaes d’espiritualidá y guapura que, dende una perspectiva eminentemente panteísta, van llevanos dende lo más pequeñoo lo más grande, dende’l pie d’un neñín pequeñu hasta l’orixe mesmu del Universu. La película céntrase nes vivencies d’una familia d’un pueblín de Texes nos años cincuenta, y sigue’l momentu vital del fíu mayor, Jack (Sean Penn), dende la inocencia de la infancia hasta la desilusión de los sos años de madurez, pasando pel puntu ensin vuelta que va significar la muerte d’ún de los sos hermanos. Jack va recordar la dulzura de so madre (Jessica Chastain) y va intentar reconciliase cola alcordanza del so más que severu padre (Brad Pitt). La película ganó la Palma d’Oru nel Festival de Cannes 2011.

Semeya de Terrence Malick
La señardá ye un sentimientu poderosu; pue afogalo too

Terrence Malick

(1943)

Director de cultu por escelencia, guionista y productor estaunidense, l’espantín Terrence Malick nació n’Ottawa, estáu d’Illinois, pero medró ente Oklahoma y Texas. En concluyendo la so educación secundaria, estudió Filosofía en Harvard y preparó nel Magdalene College d’Oxford una tesis sobre Heidegger que nunca llegaría a ver la lluz. Primero de dedicase dafechu a la industria cinematográfica, trabayó como traductor y periodista, llegando a escribir como freelance pa la revista Life, amás d’exercer como profesor de filosofía nel MIT de Massachusetts. Los sos dos primeres películes, Males Tierres (1973) y Díes del cielu (1978), encumáronlu como ún de los autores más personales, inclasificables y interesantes de la so xeneración. Malick, que nunca concede entrevistes, nun volvería a la dirección hasta venti años depués, cuando rodó’l filme antibélicu La delgada raya colorada (1999), elexíaca adaptación del llibru homónimu de James Jones. La so siguiente cinta sería la non menos poética El mundu nuevu (2005). A partir d’esi momentu, el so ritmu de producción entainaría inesperadamente con títulos tan atípicos dientro del panorama del cine comercial contemporaneu como L’árbol de la vida (2011), To the Wonder (2012), Knight of Cups (2015), Weightless (2015), o’l documental Voyage of Time (2016).