Secuencia

(Sequence / Séquence)

Unidá narrativa mínima con estructura completa de “planteamientu-desenvolvimientu-clímax-anticlímax” que fai posible’l rellatu de films de metraxe curtiu o bien forma parte d’estructures más llargues. La secuencia pue asocedese nun únicu o en dellos escenarios. La historia del rellatu nel cine, dende la brevedá de los primeros años hasta los llargumetraxes de delles hores de 1910 n’adelantre, pue esplicase dende l’aumentu nel númberu de secuencies que va dende los films de secuencia única hasta les estructures multisecuenciales de los llargos en trés o más actos.

La historia del rellatu nel cine pue esplicase dende l’aumentu nel númberu de secuencies que va dende los films de secuencia única hasta les estructures multisecuenciales de los llargos en trés o más actos

Dalgunes de les secuencies ente les más recordaes del audiovisual son la del ametrallamientu de los soldaos al pueblu nes escalinates de L’acorazáu Potemkin (Bronenosets Potiomkin, 1925) de Sergei Eisenstein, la muerte del vampiru en Nosferatu (1922) de Friedrich W. Murnau, l’asesinatu de la neña en M, el Vampiru de Dusseldorf (M, 1931) de Fritz Lang, la danza feliz del protagonista debaxo l’agua en Cantando debaxo l’agua (Singing in the rain, 1952) de Gene Kelly y Stanley Donen, la carrera de cuadrigues en Ben-Hur (1959) de William Wyler, l’asesinatu na ducha de Psicosis (Psycho, 1961) d’Alfred Hitchcock o la persecución de coches en Bullit (1967) de Peter Yates.

Les secuencies de creitos qu’introducen nel espíritu del filme foron ganando en relevancia dende los años cincuenta, como la de Vértigu (1958) realizada por Saul Bass nel filme dirixíu por Alfred Hitchcock, la de James Bond contra Goldfinger (Goldfinger, 1964) de Robert Brownjohn nel filme dirixíu por Guy Hamilton, o la de Seven (1995) realizada por Kyle Cooper nel filme que dirixe David Fincher.

M, el vampiru de Düsseldorf

M / M le maudit | Fritz Lang, 1931, Alemania

Berlín, años 30. Un asesín en serie tien en xaque a tola ciudadanía. El so principal blancu son les neñes, ocho en total hasta’l momentu. La paranoya y la desesperación cébense entá más na apavoriada población al sabese que, hasta la fecha, tolos intentos llevaos a cabu poles autoridaes pa prender al criminal resultaron inútiles, dende’l rastrexu de pacientes psiquiátricos daos d’alta apocayá, hasta les redaes indiscriminaes nos baxos fondos. Aforfugaes pol acosu policial de contino y les sos nada rentables consecuencies, les principales organizaciones criminales de la ciudá deciden ponese d’alcuerdu p’atrapar al asesín pola so cuenta cola única intención de sometelu a un xuiciu sumarísimu y, llegáu’l momentu, axusticialo ensin más.

Semeya de Fritz Lang
A los productores interésen-yos los beneficios, quieren saber cuántes persones foron ver la película. Pero esi nun ye’l mio oxetivu. A mi interésame saber a cuántes d’eses persones-yos llegaron les mios idees

Fritz Lang

(1890-1976)

Xeniu indiscutible del Séptimu Arte, Fritz Lang ta consideráu como ún de los más grandes maestros tanto del cine d’enteguerres alemán como del cine negru norteamericanu. D’orixe xudíu y católicu como so padre, la so formación arquitectónica y el so talentu pictóricu ayudaron a que s’integrare a partir de 1919 nel movimientu espresionista, del que foi ún de los sos más importantes creadores nel campu cinematográficu al llau de directores de la talla de Murnau, Wegener o Wiene. A aquella dómina pertenecen obres maestres como Les trés lluces (1921), El doctor Mabuse (1922), la epopeya wagneriana Los Nibelungos (1923-1924), la so monumental Metrópolis (1926), o yá dientro de l’acabante inaugurar era del sonoru, la inmisericorde M, el vampiru de Düsseldorf (1931) o la non menos comprometida El testamentu del Dr. Mabuse (1933), atrevida parábola antinazi que lu obligaría finalmente a espatriase primero a París y más tarde a Norteamérica pa escapar asina del yá imparable réxime hitlerianu. Hollywood abrió-y les puertes en 1936, y ellí permaneció cuasimente hasta la so muerte depués de realizar baxo’l sistema de fierro de los estudios nada menos que 22 filmes nos que tocaría toa mena de xéneros, dende’l bélicu o’l western, hasta’l policiacu o esi inda incipiente cine “negru” al que tantes y tan importantes contribuciones fixo con títulos como Furia (1936), L’home atrapáu (1941), La muyer del cuadru (1945), Perversidá (1945), Secretu tres la puerta (1948), Gardenia Azul (1953), Los sobornaos (1953) o Mentes Nueva York duerme (1956). La influencia de la so obra resultaría decisiva pa cineastes tan importantes y distintos ente ellos como puedan selo Hitchcock, Welles, Buñuel o Godard.